בשורות הבאות נסקור כמה פעולות יומיומיות שאפשר לעשות כדי להפחית את הסיכויים לצניחה  וכך גם להשפיע לטובה על איכות החיים:

  • יציבה נכונה – ישיבה, עמידה או הליכה בצורה שפופה/כפופה, מפחיתה את יכולת הכיווץ של רצפת האגן והסוגרים ואת תמיכת שרירי הגב. לעומת זאת – הארכת עמוד השדרה ושמירה על יציבה זקופה, משפרת באופן אוטומטי את פעילות שרירי רצפת האגן ושרירי הליבה.
  • יציאות רכות – כדאי לשמור על מזון תקין הגורם ליציאות רכות ומונע מאמץ של המעי, כך יהיה פחות לחץ על הרקמות התומכות באברי האגן.
  • מומלץ מאוד לטפל במקרים של אלרגיות או זיהומים בבית החזה כדי למנוע שיעול ממושך או התעטשויות מרובות הגורמות לעליה בלחץ התוך בטני.
  • פעילות גופנית – מומלץ מאוד לעסוק בפעילות גופנית אך יחד עם זאת לא להפריז. בעיקר כדאי להיות קשובים לגוף ולא לחשוב שגופנו מסוגל לספוג הכל . כמובן בזמן התירגול להקפיד לשמור על רצפת האגן.
  • משקל עודף  – למשקל עודף שני סיכונים; ראשית הוא יוצר הגברה של הלחץ התוך בטני, מה שמאלץ את שרירי רצפת האגן לעבוד קשה יותר כדי לספק תמיכה. שנית – מחקרים מראים כי תזונה עתירת קלוריות ושומן רווי יוצרת סביבה חומצית בגוף אשר מזוהה עם שיעור גבוה יותר של אי שליטה.
  • הרמת משאות – כדאי להרים משקלים בצורה נכונה, כדי שהמאמץ לא יפול על איזור מסוים בגוף אלא יתפזר בצורה נכונה. באופן כללי, כדאי להימנע ולהרים כמה שפחות.
  • תירגול תמידי – ביצוע תרגילים ספציפיים של רצפת האגן
  • במקרים של יובש בנרתיק כדאי להתייעץ עם גורם רפואי ולשקול טיפול ע"י הגברת הלחות בנרתיק או שימוש באסטרוגן כדי לא לאבד את טונוס השריר.
  • אורגזמה – כן,כן, גם להנאה יש צדדים בריאותיים, היא מגבירה את זרימת הדם למקום ואת התכווצות השרירים.

>לקריאה על צניחה סביב הריון ולידה

>לקריאה על הטיפול בצניחה